İşletmeler, 2011 yılında Endüstri 4.0’ın hayatımıza girmesi ile birlikte dinamik verileri işlemeye dayalı üretimin gerçekleştirilmesi kavramı ile tanıştı. Endüstri 4.0 2017 yılında dünyadaki işletmelerde %15 oranında uygulanırken 2020 yılında %48 oranlarına ulaştı ve rekabetin küresel hale geldiği günümüzde gelişmeleri takip ederek gerekli değişimleri işletmelerde uygulamak bu anlamda çok daha büyük önem kazanmış durumda.
Oruçoğlu Yağ Sanayi olarak biz de 2019 yılı Ağustos ayında işletmemizde dijital gelişim projesini hayata geçirmeye kararı aldık. Hızla devreye aldığımız yazılımlar üzerindeki yeni uygulamalar aynı zamanda pandemi döneminde bize uzaktan çalışma imkânı da sağladı. Bu durum dijitalleşme çalışmasında doğru bir karar verdiğimizin göstergesi oldu. Güncel gelişmeleri sürekli takip ederek uygulayan bir işletme olarak bu konuda da adımlarımızı atmış bulunduk.
Stratejik Yönetim kapsamında doğru kararları zamanında alabilmek için verilere anlık ulaşabiliyor olmak ve iş süreçlerimizin akışını dijital ortamda izleyebiliyor olmak çok önemliydi. Bunun için dijital dönüşüm çalışmaları öncesinde öncelikle durum tespiti yaptık. Elde ettiğimiz veri ve tespitlerin ardından yazılım araştırması yaparak seçimlerimizi ihtiyaçlarımıza uygun olarak tamamladık.
İş analizleri yaparak başlattığımız çalışmada öncelikli olarak iş süreçlerini ele aldık ve bunu yaparken yeniden yapılanma döneminde yöneticilerimizi de plan içerisine dahil ettik. İşin sahibi olan arkadaşlarımız, yazılım firması ve yöneticilerimiz ile birlikte yoğun mesailer harcadık. Çalışma çıktıları sonrasında oluşan modüllerin test edilmesinin ardından modüller tamamlandıkça devreye alındı. Bu çalışmalar ile birlikte şirketimizin yenilenen dünya ile uyum içerisinde olması bizler için mutluluk verici.
Gelişimin hiçbir zaman bitmeyecek bir olgu olduğundan hareketle bu bakış açısını tüm arkadaşlarımızla iş hayatımızın bir parçası haline getirdik. Değişen ihtiyaçlara göre geliştirmeler yapma beceresini tüm ekip olarak kazanmış olduk.
Fark Yarattığımız ve Gelişim Sağladığımız Konular
Rekabetin yoğun yaşandığı pazarlarda markaların bu güçlü yarış içerisinde fark yaratması oldukça önemli. 53 yıldır faaliyet gösteren Oruçoğlu Markası, dijital dünyaya verdiği önem, insan kaynağına ve markasına sağladığı yatırımla ön plana çıkmış durumda.
2019 yılına oranla istihdam sayımızı bu dönemde yüzde 16 arttırdık ve bu artışı sağlarken genç arkadaşlarımıza öncelik vererek fırsatlar sunduk.
Pandemi dönemi ile birlikte dijital platformlar ile eğitimlere ulaşma imkanlarının kolaylaşmasını bizler de fırsata çevirdik. Özellikle beyaz yaka çalışanlarımız için kişisel gelişim eğitimleri planlayarak değişen ve gelişen dünyada kendilerini geliştirme ihtiyaçlarına destek olarak kişisel gelişim eğitim sürelerimizi önceki yıllara göre yüzde 45 oranında arttırdık.
Çalışanların yönetime katılmasını teşvik etmek üzere; öneri, ramak kala gibi bildirimlerini yapabilecekleri dijital portallar oluşturarak iş arkadaşlarımızdan daha fazla geribildirim almayı sağladık. Bu durum verdikleri görüşler ile nasıl hızlı aksiyon aldığımızı kendilerine bildirmemize de imkân sağladı.
Yönetim anlayışımızı katılımcılık açısından geliştirerek, tek başına yönetici kar arı yerine ekip ve kurulların aldığı kararlarla yönetim mekanizmasını geliştirdik.
Ulusal ve Uluslararası Başarılar
Tüm bu gelişmelerin ardından pandeminin tüm zorluklarına rağmen tüm çalışan arkadaşlarımızın da desteği ile yine 2020 ve 2021 yıllarında ulusal ve uluslararası platformlarda da büyük başarılara imza attık.
Yılın ilk aylarında merkezi Belçika’da
bulunan Uluslararası bir kurum olan Taste Institute tarafından Ayçiçek Yağı ürün kategorisinde ‘Üstün Lezzet Ödülü’ almaya hak kazandık.
İstanbul Sanayi Odası tarafından açıklanan İSO Türkiye’nin En Büyük 500 Sanayi Kuruluşu listesinde 2019 yılına kıyasla 49 basamak daha yükselerek 380. Şirket olmayı başardık. Çıktığımız her basamakta tüm aile bireylerimizin desteği bulunuyor, bu yüzden mutluyuz.
Yakın bir zamanda aldığımız haberde, dünyada ve Türkiye’de yüksek prestije sahip ekonomi dergisi Fortune’nun yayınladığı Türkiye’nin en büyük ilk 500 şirketi arasında yer aldığımızı öğrendik. İnanıyoruz ki gelecekte şirketimize, şehrimize, ülkemize yakışır nice büyük projelere imza atacağız.