Afyonkarahisar’ın “Coğrafi İşaretli” ürünü Afyon Sucuğu” ve bunun yanında salam, sosis, pastırma, füme et, tütsülenmiş kuru et üretimi ile sektörün önde gelen markası olan Ahmet İpek Sucuklarında 4.Kuşak yakaladığı sinerji ve profesyonel yönetim anlayışı ile fark yaratıyor.
Kuruluşu Cumhuriyetin ilk yıllarına dayanan markayı, iki kardeş Kemal ve Alpay İPEK yönetiyor.2010 yılında teslim aldıkları bayrağı daha yukarılara taşımayı hedefleyen Kemal ve Alpay İPEK kardeşler, öncelikle 2015 yılında 10.000 m2’lik kısmı kapalı alan olan, AB standartlarında temizlik ve hijyen koşullarına uygun son teknoloji makine ekipmanları ile yeni bir kırmızı et parçalama ve üretim tesisin Ahmet İpek Sucukları bünyesine katarak yollarına devam ediyor.
Afyonkarahisar’ın ve ülkemizin et ve et mamülleri sektöründe önde gelen markası Ahmet İpek Sucuklarının hikayesini Kemal ve Alpay İPEK AFSİAD TREND’e anlattı.
Sektörün önde gelen ismi “ Portakal namıyla İsmail ARSOY “
Ahmet İpek Sucukları Yönetim Kurulu Başkanı Kemal İPEK sözlerine şöyle başladı.
“ Her ne kadar firmamızın kuruluşunu 1956 yılı olarak baz alsak da, işletmemizin 100 yıla yakın mazisi bulunmaktadır. Kemal – Alpay İpek kardeşler olarak bizler 4. Nesli temsil etmekteyiz. 1920’li yılların başlarında kurucumuz “Portakal” namıyla anılan Hacı İsmail Arsoy besicilik ve kasaplık camiasının önderi haline gelmiştir. Tarih 1950’li yılları gösterdiğinde ise iş artık 2. Nesil olarak görevi devir alan Hacı Kemal Arsoy’un olmuştur. 1980 yılların başında ise henüz yirmili yaşlarda rahmetli babamız Ahmet İpek markayı yerelden ulusala yönlendirmiştir. 2010 yıllarda ise 4. nesil olarak Kemal İpek ve Alpay İpek kardeşler olarak bayrağı devraldık.
1980 yılına kadar yerel bazda kasaplık ve besicilik işiyle iştigal eden dedemiz Kemal Arsoy’dan sonra rahmetli babamız Ahmet İpek 1985 yılında Afyon Organize Sanayi Bölgesinde 12.000 m2’lik kapalı, 16.000 m2’lik açık alan olmak üzere toplamda 28.000 m2’lik alana sahip ilk “entegre et tesisini” Ahmet İpek Sucukları bünyesine kazandırmayı başardı. Bu entegre et tesisi başta Afyon’un ilk entegre tesisi olma ve ayrıca OSB’nin ilk fabrikası olma unvanına sahiptir. Kariyerinin başından beri ilklerin öncüsü olmayı başaran Ahmet Arsoy, başta Afyon ve çevresinde başlayan talepler doğrultusundan sonra tüm ülkeye hizmet vermeye başlamıştır. Kemal ve Alpay kardeşler olarak bizlerde Öncelikle 2015 yılında 10.000 m2’lik kapalı alan olmak üzere AB standartlarında temizlik ve hijyen koşullarına uygun olmak üzere son teknoloji makine ekipmanları ile yeni bir kırmızı et parçalama ve üretim tesisin Ahmet İpek Sucukları bünyesine kazandırdık. Günlük 300 canlı hayvan kesim kapasitesi olan entegre et tesisi ve günlük 30 ton ileri işlenmiş, 15 ton işlenmiş et kapasitelerine sahip bu tesislerde çalışmalarımız devam etmektedir”
Markamızın önüne adımızı koyduk sloganıyla Ahmet İpek markası doğuyor.
Kurucumuz olan İsmail dedenin lakabından dolayı ailemiz “ Portakal oğulları “ olarak bilinmekteydi. Daha sonra sucuk üretiminde İpek olan markamız Markamızın Önüne Adımızı Koyduk” sloganı ile yola çıkarak “AHMET İPEK” olarak değişmiştir. Son 2 yıldır bahsettiğiniz gibi gerek yaygın medyada gerekse de digital iletişim kanallarında firmamızın adını her mecrada duyurmaktayız. Yönetim olarak çağımızda reklam ve iletişimin ne kadar önemli olduğu farkındayız. Bu amaçla müşteri hizmetleri departmanına gerekli yatırımları yaptık” diyerek bilgi veriyor Kemal İPEK.
Amacımız güvenilir gıdaya ulaşımı kolaylaştırmak
Ahmet İpek Sucukları Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Alpay İPEK’ de 4.kuşak temsilciler olarak önceliklerinin tüketicilerin güvenli ve kaliteli gıdaya ulaşması olduğunu söyledi ve sözlerine şu şekilde devam etti.
“ 4. Nesil olarak misyonumuzu müşteri memnuniyetini esas alarak, hedeflerimize yönelik sürekli gelişim ve eğitim prensibiyle, hijyenik şartlarda, yasal mevzuat, kanun ve yönetmelikler doğrultusunda güvenli gıda üretmek ve bu amaca ulaşmak için, takım ruhu ile çalışarak tüm çalışanlarımızı bu doğrultuda yönlendirmek, tedarikçilerimizle bütünleşerek, sosyal sorumluluk standartlarını benimsemek ve sürekli iyileştirme anlayışı doğrultusunda “Güvenli ve Kaliteli Gıdaya” ulaşmak” olarak belirledik. Türkiye’de sürekli artan talep ile daima yükselen kalite grafiğini artırmayı ilke edinerek misyonumuzdan asla ödün vermedik. Öncelikle sucuk üretimi ile başlayan Ahmet İpek Sucukları, kısa süre içerisinde üretimine salam, sosis, pastırma, füme et, tütsülenmiş kuru eti ve kavurmayı ekleyip, tam bir entegre tesis olarak, sağlıklı, güvenli ve lezzetli ürünler üretmeye devam etmektedir.
En büyük miras “Evlatlarım, yemediğinizi yedirmeyin” sözü
Ahmet İpek Sucukları Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Alpay İPEK sözlerine şunları da ekledi. “ Ürettiğimiz ürünler kırmızı etten üretilen hassas ürünlerdir. Ata yadigârı söz olan “Evlatlarım, yemediğinizi yedirmeyin” sözü bizim yol göstericimizdir. Ahmet İpek Ailesi olarak bu ilkeyi taviz vermeden ana felsefe olarak devam ettirmekteyiz. Üretimimizde çiftlikten tüketicinin sofrasına gelen tüm aşamalarında başta “GIDA GÜVENLİĞİNİ ve KUL HAKKINI” göz önüne alıyoruz. Sucuğun temel hammaddesi et, yağ ve baharattır. Sucuk üretiminde kullandığımız et ve yağı mümkün olduğunca kendi çiftliklerimizden veya anlaşmalı tedarikçilerimizden elde edilmektedir. Gerek et, yağ ve gerekse de baharatlar gerek kendi laboratuvarımızda gerekse de akredite dış laboratuvarlarda rutin olarak analiz edilmektedir. Tüm üretimimiz İFS (Uluslararası Gıda Standardı)normları altında yapılmaktadır. IFS kuralları gıdaların üretimi, paketlenmesi, taşınması, depolanması vb. aşamalarının tümünde belirli şartları içeren gıda güvenliği standardıdır. IFS sertifikası yanında yine global gıda standardı olan FSSC 22000 (Gıda güvenliği yönetim sistemleri) sertifikasına sahibiz. Bu sertifikalın yanında başta TSE helal Sertifikası olmak üzere 8 adet TSE tarafından onaylanmış kalite standardına sahibiz.
Geleneksel sucuk üretiminde hammaddeden paketlemeye kadar tüm aşamalarda azami dikkat etmek gereklidir. Bu amaçla hem ustaların hem de teknik personelin yetiş olması gerekmektedir. Bizim firmamız ayrıca coğrafi işaretli “AFYON SUCUĞU” üretmektedir. Coğrafi işaretli Afyon sucuğu üretiminde en az %15 manda et kullanılmaktadır. Ayrıca kullanılan etlerin elde edildiği sığırlar en az Afyonkarahisar’da beslenmiş olması gerekmektedir. “
Ahmet İpek Sucuklarında Profesyonel Yönetim anlayışı hakim
Türkiye’de firmaların ticari ömürlerinin ortalama 10 – 15 yıl olduğu düşünüldüğünde yıllar boyu ayakta kalmanın sırrı ve Köklü bir markanın yeni nesil temsilcisi olarak, nesiller arası yönetim konusunda ve getirdiği sorumluluklar hakkında düşüncelerini sorduğumuz Alpay İPEK şunları söyledi;
“ Aile şirketlerinin uzun soluk olması oldukça zor bir durumdur. Özellikle kardeşler arasında uyum çok önemelidir. Bu amaçla mutlaka iş paylaşımı yapılması gerekmedir. Örneğin bizim firmamızda ağabeyim Kemal Bey ( İPEK) daha çok canlı hayvan alım satımı, kırmızı et ticareti ve finans işlerine bakarken, ben ise üretim, pazarlama, lojistik işleri ile ilgilenmekteyim. Ayrıca aile şirketlerinde her işi patrona soralım anlayışı çok doğru yaklaşım değildir. İşletmeye nitelikli profesyonellerin katkısı çok önemlidir. Patron görüşüyle profesyonel görüşün dengeli olmasında fayda bulunmaktadır. Bizde işletmemizde tüm alanlarda iyi yönetim organizasyonla işlerimizi yürütmekteyiz.
Biraz önce bahsettiğimiz gibi “Evlatlarım, yemediğinizi yedirmeyin” düsturu büyüklerimizden bize kalan en değerli mirastır. Ahmet İpek Ailesi 4 nesil boyunca bu ilkeyi taviz vermeden ana felsefe olarak devam ettirmektedir. Bu bilinçle tüm işlerimizde müşteri her zaman haklıdır anlayışı ile hareket etmekteyiz. İşlerimizi yaparken mümkün olduğunca ilimiz istihdamına katkı yapmak istiyoruz. Şu an tüm işlerimizde hayvan bakımcısından-üst düzey yöneticilere kadar 200 kişiyi aşkın çalışanımız var. Bunun yanında özellikle hayvan tedariğini yaptığımız çiftçi paydaşlarımız ve aileleriyle beraber büyük bir sayıyla istihdama katlıda bulunmaktayız. Tüm enerjimizi ülkemiz ekonomisine katkıda bulunmak için harcamaktayız. “
Son 2 yıldır bahsettiğiniz gibi gerek yaygın medyada gerekse de digital iletişim kanallarında firmamızın adını her mecrada duyurmaktayız. Yönetim olarak çağımızda reklam ve iletişimin ne kadar önemli olduğu farkındayız. Bu amaçla müşteri hizmetleri departmanına gerekli yatırımları yaptık. Pandemi ile birlikte tüketici alışkanlıkları değişmiştir. Özellikle online satış kanalları büyük patlama yapmıştır.
Online satış için çağrı merkezi kurdu.
Dijitalleşmeyi yakından takip ettiklerini ve gerekli yatırımları yaptıklarını söyleyen Alpay İPEK sözlerine şöyle devam etti.
“ Ahmet İpek Sucukları olarak müşterilerimizin bize ulaşmalarını kolaylaştırmak amacıyla yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Dijital ortamdaki satışlarımızdan sonra fabrika içerisinde özel bir çağrı merkezi oluşturduk. Bu çağrı merkezimiz mesai saatlerinde hizmet veriyor. Türkiye’nin dört bir yanındaki müşterilerimiz bir telefonla çağrı merkezimizi aradığında uzman arkadaşımız hemen siparişini alıp, fabrikamızdaki paketleme servisine durumu bildiriyor. Kısa süre içerisinde anlaşmalı kargolarımızla sipariş müşterimize ulaşıyor. Ahmet İpek Sucukları olarak doğrudan fabrikadan müşterimize kaliteli ve güvenilir lezzetlerimizi ulaştırmak için çalışmalarımız devam edecektir.