Doğaltaş sektörünün beklenen buluşması: 27. Marble İzmir Fuarı
Marble İzmir Fuarı’nın kapılarını tüm hollerimizle açacak olmanın heyecanını yaşıyoruz. . 27 yıllık tecrübe ve birikimi geleceğe taşımak ve sektörümüze bir buluşma noktası, bir ihracat kapısı olmanın heyecanını yaşıyoruz. 2022 yılını sektörümüzün, katılımcı ve ziyaretçilerimizin en verimli şekilde geçirebilmesi için hazırlıklarımızı tamamladık.
Mart ayının gelmesiyle birlikte İzmir’e ilk cemre düşer. Bizim de aynı heyecanla Marble İzmir için operasyonel sürecimiz başlar. İZFAŞ’ın her fuar hazırlığı heyecan vericidir ancak Marble fuarımızın operasyonel süreci taş ocaklarına kadar uzandığı için daha başkadır. Türkiye’nin dört bir yanından, birbirinden farklı renk ve dokuda doğal taş, ocaklardan çıkartılıp Marble İzmir Fuarı’nda yerini alır. Yeni yılın sezon açılışı, Marble İzmir ile yapılır. Bizler de 2022 yılı sezon açılışını doğal taş sektörümüzle birlikte yapmanın heyecanı içindeyiz.
1995 yılında doğal taş sektörünü Kültürpark’ta buluşturan Marble İzmir Fuarı’nın ilk yılında Türkiye’nin doğal taş ihracatı 77 milyon dolarken, şu an fuarın da katkısı ile 2 milyar dolara çıkmış durumda. Son 10 yılda ülke ekonomisine yaklaşık 20 milyar dolar değer kazandırdı. Fuarımız, Türkiye doğal taş ihracatının can damarıdır. Kültürpark’ta 47 yerli katılımcısıyla başlayan, 4 bin 719 kişiyi ağırlayan Marble İzmir Fuarımızın büyüklüğü, 2015 yılında ülkemizin uluslararası standartlara uygun fuarizmir’e kavuşmasına vesile oldu.
Fuarlar sektörün tüm aktörlerinin bir araya gelmesi, yeniliklerin tanıtılması, katılımcıların ve ziyaretçilerin yeni ticari bağlantılar yapması açısından son derece önemli ve gerekli organizasyonlardır. Mermer fuarları sayesinde son dönemde doğal taşa karşı ön plana çıkan seramik, fayans gibi yapay yüzey kaplama alternatiflerine karşı doğal taş kullanımının önemi kamuoyuna anlatılabilmektedir.
Fuarda neler olacak?
Blok alanı, makine firmalarımız ve iş makineleri firmalarımızla birlikte bu yıl yine geçmiş yıllarda olduğu gibi 1.000 (bin) firmanın üzerine çıkmayı hedefliyoruz. Katılımcı firmalarımızın talepleri doğrultusunda Amerika ve Avrupa ülkeleri başta olmak üzere çok geniş bir coğrafyada ziyaretçi çalışmaları, hem doğrudan hem de 3 farklı bölge temsilciliğimiz aracılığı ile yürütülüyor. Temsilcilerimizin faaliyet gösterdiği bölgeler; ABD, Orta Doğu ile Asya ve Avrupa olup bu bölgelerdeki ticaret ataşeliklerimiz ile de yakın iş birliği yapılıyor. Dört önemli ihracatçı birliğimiz olan İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB), Denizli İhracatçıları Birliği (DENİB) ve Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) ile birlikte bir Alım Heyeti Programı düzenlenecek. Programın düzenlenmesi için Ticaret Bakanlığı’na gerekli başvurular yapıldı. 40’a yakın ülkeden yaklaşık 500 ziyaretçinin katılacağı bir B2B iş ortamı oluşturulacak. 2021 fuarımıza katılamayan Hintli ziyaretçilerimizden de fuarımıza yoğun ilgi bulunuyor. Hindistan’dan 200 kişilik bir heyet başvurusu alındı. Yurt dışı heyetlerin dışında yurt içinde faaliyet gösteren inşaat firmaları ve mimarlık ofislerine yönelik de önemli ziyaretçi çalışmaları gerçekleştiriliyor. Xiamen Fuarı’nın yine yerel yapılacak olması ve Marble İzmir’in ardından yapılacak olması, bizim için bir avantaj. Çinliler gelemese dahi Türkiye’deki ve Türkiye’ye yakın ülkelerdeki temsilcilikleriyle fuara geleceklerini düşünüyoruz. Aşılanmaların hızlanması ile de 2022 covid kısıtlamaları pek çok ülke kaldırılmış durumda. Pandeminin daha zor koşullar oluşturduğu 2021 Ağustos ayının sonunda yaptığımız fuara nazaran bu sene Mart ayı sonunda gerçekleşecek Marble Fuarı, çok daha farklı türde ve çeşitli ülkeden ziyaretçiye ev sahipliği yapma amacında.
Bugünün fikirleri, yarının ticari hayatına yön veren oluşumların temelidir. Dolayısıyla bir fuarın başarısı, yalnızca ticari olarak değerlendirilemez. İZFAŞ olarak genç fikirlerin sektörün geleceğine yön verdiğine inanıyor ve bunu desteklemek için fuarlarımızı tasarım yarışmaları ile güçlendirmeye önem veriyoruz. Fuar etkinlikleri kapsamında Değişik Doğal Taş Tasarım Yarışması’nı dördüncü kez gerçekleştirmenin heyecanını içindeyiz. Yarışmamız, ticarileştirilebilir özgün tasarım ve ürünlerin üretilmesine referans olacaktır. Sektörümüze genç yeteneklerin de eklenmesiyle birlikte güçlenerek büyümeye devam edeceğimize inanıyorum. Tasarım bir sektörün marka yüzü, tasarımcılar marka değeridir. Genç ve özgün tasarımları sonuna kadar desteklemek ise, bizim sektöre karşı en büyük sorumluluğumuzdur.
“İZFAŞ olarak Afyon bölgesine çok önem veriyoruz”
Afyon bölgesi, ülkemizdeki doğal taş çeşitliliğini tanıtıp dünyadaki kullanımını anlatabilmemiz için bize çok zengin kaynaklar sunmaktadır. Katılımcı profilimizin önemli bir kaynağı olan kentimiz, 2021 yılında 120 ülkeye 210 milyon doların üzerinde doğal taş ihracatı yapmıştır. Bu ihracatın türü blok taştan işlenmiş taşa dönmektedir. İZFAŞ olarak Afyon bölgesine çok önem veriyoruz. Örneğin İscehisar Belediyesinin fuara katılımını destekliyoruz. Belediye çatısı altında katılan küçük üreticiler ve el sanatları üreticileri de dâhil tam destek veriyoruz. Fuarımızın başarısı, büyük biz özveriyle çalışarak onu bugünlere getiren sektörümüzün eseri… Sektör fuarı, fuar da sektörü büyüttü. Umuyorum ki 27. Marble İzmir Fuarımız; alıcısından satıcısına, tasarımcısından mimarına bu organizasyona gönül vermiş herkesi mutlu edecektir.