Temelleri 46 yıl önce atılan BİSSE, kaliteden asla ödün vermeden sadece Türkiye’nin değil dünyanın da en önemli markalarından biri olmak için yola çıktı. İhraç edilen ilk Türk markası olarak Avrupa’dan Amerika’ya, Afrika’dan Asya’ya kadar uluslararası pazarda da söz sahibi olan BİSSE, ülkesinde yakaladığı başarıyı tüm dünya pazarlarına ulaştıran ve dünyadaki önemli fuarlarda yine “dünyaca ünlü firmalarla birlikte yer alan ilk Türk markası olması” oldu.
BİSSE Group Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kefeli’nin hikayesini kendisinden dinliyoruz.
Artvin Yusufeli’nde bir dağın yamacında, yemyeşil bir doğada, kalabalık bir ailede doğdum.
Güzel bir ailede büyüdüm. Ayaklarımın üzerinde durmayı öğrendim. Çalıştım ve çalıştıkça
başarılı oldum. İstanbul’a ilk geldiğimde çalıştığım muhallebiciye gelip baklava isteyen bir
müşterinin davranışları yüzünden işi bıraktım ve yeni yolumu çizdim. Doğruca bir gömlek
atölyesinde çalışan ağabeyimin yanına gittim.
Orada iş öğrenmeye başladım. Hem ağabeyim hem de ben çok çalışıyorduk. Bir yandan da
atölye kurma fikrimiz de vardı. Atölye kurulduktan sonra çalışıyor ve işleri zamanında
yetiştiriyorduk. İlk hafta 600 gömlek diken atölyemizde bu sayı 1500-2000 gömleğe kadar
çıkmıştı.
1976 yılında İstanbul Vefa’da tutulan 60 metrekarelik dükkânda iki kardeşin fason gömlek
üretimine başlaması BİSSE için atılan ilk temel oldu.
İki kardeş “Birlikte İlkemiz Sanatla Sanayiye Erişmek” ilkesini benimseyerek bu ilkenin baş
harflerinden oluşan BİSSE markasına can verdik. Bugün için “Gömlek üretmek sanattır ve bu
sanatı tamamlayan unsurlar da detaylardır” prensibiyle yola çıkan, sadece Türkiye’de değil,
tüm dünyada kendi ismiyle anılan markayız.
İlk mağazamızı 1988 yılında Türkiye’nin ilk AVM’si Galleria’da, ikinci mağazamızı da 1993
yılında Akmerkez AVM’de açtık. 1995 yılında dönemin ABD Başkanı George W. Bush’un
desteği ile Houston Galleria AVM’de BİSSE mağazasının açılışını gerçekleştirdik.
Bundan bir yıl sonra ise merhum Sakıp Sabancı’nın “Dünya Bisse Giyiyor, Ben de” sloganını
barındıran reklam filmimiz, bizim için dönüm noktası niteliğindedir. Ardından da Eyüp’teki
700 metrekarelik fabrikamıza taşındık.
Kurulduğumuz günden bu yana sahip olduğumuz deneyim ve makine parkurumuzla gömlek
üretiyoruz. Bir gömleği 7,7 saniyede üretiyoruz. Kuruluşumuzdan bu yana ürettiğimiz
gömleklerin uzunluğu 70 milyon metreden fazla, bu kadar uzun bir kumaşla dünyanın etrafı
iki kez dönülebiliyor. 2001 yılında ürün yelpazemize takım elbise, ceket, pantolon, T-shirt,
triko, mont, kaban, pardösü ve ayakkabıyı da ekledik.
Kaliteden taviz vermeden yılda 1 milyon adet gömlek üretiyoruz. İnşası devam eden yeni
fabrikamızda bu hacmi 2 katına çıkaracağız. Butik mağazacılık vizyonuyla yatırımlar
gerçekleştiriyoruz. Müşteri segmentimize uygun, doğru losyonlarda olmayı tercih ediyoruz.
Bugün için 33 mağaza ve yüzlerce satış noktasıyla ürünlerimizi hedef kitlemize ulaştırıyoruz.
Faaliyet gösterdiğimiz ürün çerçevesi ve tüketici segmentinde %20 pazar payına sahibiz. 2021
yılında satışlarımızı, bir önceki yıla göre %145 artışla ile tamamladık.
Birleşik Krallık, İrlanda, Almanya, İsveç, İspanya, Fransa, Belçika, Çekya, Katar, Azerbaycan ve
Türki Cumhuriyetler’e yönelik ihracat faaliyetimiz var. Ciromuzun yüzde 45’i ihracattan
geliyor.
2022 yılında mağaza yatırımına devam edeceğiz, yeni fabrikamıza odaklanacağız, e-ticaret
süreçlerimizi geliştireceğiz.